W wyniku wygranego przetargu w Szwajcarii Solaris dostarczy łącznie sześć Urbino 12 electric: trzy dla przewoźnika Verkehrsbetriebe Luzern AG (VBL Luzern) oraz trzy dla Zugerland Verkehrsbetriebe AG (ZVB Zug). Dostawy zaplanowane są na październik 2021 roku.
Solaris podpisał umowę ramową z grupą zakupową złożoną z czterech szwajcarskich miast: Zug (Zugerland Verkehrsbetriebe AG), Luzern (Verkehrsbetriebe Luzern AG), Schwyz (Auto AG Schwyz) i Thun (STI Bus AG), na podstawie której VBL Luzern i ZVB Zug zamówili po trzy bezemisyjne Urbino 12 electric. Sześć elektrobusów zostanie dostarczonych do Szwajcarii w październiku 2021 roku. Pojazdy będą jeździć na liniach w Lucernie, mieście położonym na zachodnim brzegu Jeziora Czterech Kantonów oraz w Zug, leżącym na wschodnim brzegu Jeziora Zug. To jeden z najbardziej malowniczych i najchętniej odwiedzanych ośrodków turystycznych Szwajcarii.
– Niezwykle się cieszę, że bierzemy udział w procesie włączania bezemisyjnych pojazdów do sieci lokalnego transportu miejskiego w miastach Luzern oraz Zug. Warto przypomnieć, że w 2018 roku te szwajcarskie miasta miały okazję przekonać się o zaletach naszych bezemisyjnych autobusów podczas testów Urbino 12 electric. Pojazd był przez kilka tygodni sprawdzany w regularnym ruchu pasażerskim, a już za kilka miesięcy sześć egzemplarzy tego modelu zostanie na stałe włączonych do tamtejszej floty – powiedział Petros Spinaris, członek zarządu Solaris Bus & Coach.
Jednostką napędową Solarisów Urbino 12 electric będzie oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami. Wszystkie zamówione autobusy zostaną wyposażone w nowoczesne baterie Solaris High Energy, o łącznej pojemności blisko 400 kWh, pozwalającej na pokonywanie długich odcinków bez konieczności ładowania na mieście. Ładowanie e-busów ma odbywać się na zajezdni, za pomocą ładowarek stacjonarnych. O komfort termiczny pasażerów zadba klimatyzacja z pompą ciepła.
Przewoźnik VBL Luzern wybrał również rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo kierowcy, który będzie korzystał z walorów kabiny typu półzamkniętego. Taka konstrukcja nie tylko zwiększa komfort pracy kierowcy, ale również zapewnia oddzielną wentylację i klimatyzację, minimalizując tym samym możliwość cyrkulacji powietrza z przestrzeni pasażerskiej, co jest wyjątkowo ważne w okresie pandemii. W autobusie zostanie również zamontowany system monitorowania pojazdu.
Solaris jest pierwszym producentem, którego autobus elektryczny testowany był w Szwajcarii. Już w październiku 2012 roku Solaris Urbino 8,9 LE electric woził pasażerów w Lucernie. Bezemisyjne lub niskoemisyjne pojazdy Solaris jeżdżą w La-Chaux-de-Fonds, Lenzburgu oraz w Winterthur. Odbiorcą pierwszego elektrycznego Solarisa Urbino 8,9 LE w Szwajcarii było z kolei miasto St. Gallen.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.